De gustibus non est disputandum

Textul ăsta este mai vechi. Unii îl ştiu. Îl pun ca preambul pentru cel de mîine.

  Dicton mai idiot, mai prost şi mai laş decît ăsta nu cred ca există.
     
    În general e folosit în varianta mult mai cunoscută „de gustibus non discutandum”. Cînd îl (o) auzi pe idiot zicîndu-l deja începi sa îi pui ştampila. Dar nu despre variantele de Dîmboviţa vroiam să vorbesc.

    Ăla care a spus prima oară vorba de mai sus nu este decît un jeg. Acum, există două variante:

    1. A spus-o ca să iasă deasupra cînd a fost prins prima oară că în loc sa mănînce ca tot omul primitiv carne şi ierburi,  s-a dedulcit la căcat. Şi în loc să recunoască, cinstit, că nu este decît un simplu mîncător de căcat (la propriu), a inventat-o pe asta cu gusturile care nu se discută.

sau

    2. A zis-o atunci cînd i s-a cerut de către supuşi să îi pună pe ăia din peştera vecină, de unde venea mirosul puternic de putred, să işi măture caverna. Iar el, simplu culegător de mere pădureţe cu aere de şef, care numa’ ce îşi luase omor de la vecinul vînător de mamuţi cu mîna goală,  în loc să recunoască cinstit că nu este decît un simplu mîncător de căcat (la figurat), a inventat-o pe asta cu gusturile care nu se discută.

    Bănuiesc că aţi observat că ambele variante au aceeasi concluzie: toti ăia care folosesc această scuză de toata jena ar trebui luaţi cu huooo! şi trataţi exact aşsa cum merită niste javre.

    Pînă aici a fost introducerea. Să trecem la fondul problemei.

    Cum mă să îmi zici că „gusturile nu se discută” cînd eşti nesimţit şi nu te speli cu zilele?
    Cum adică „gusturile nu se discută” cînd eşti un troglodit care îmi povesteşti din sandra brown în timp ce încerc să îţi explic cine e Jerome K Jerome?
    Cum fă paţachino să îmi spui că „gusturile nu se discută” cînd te îmbraci ca o paraşută obosită de pe centură şi îţi dai aere de creator de modă?
    Cum mă agramatule să îmi spui  că „gusturile nu se discută” cînd nu eşti în stare să desparţi în silabe da’ scrii ca jmegherii juma’ din cuvinte în engleză?
    Cum fă idioato să îmi spui că „gusturile nu se discută” cînd văd că te uiţi la telenovele şi îmi povesteşti că nu ţi-a plăcut „Brazil”?
     Cum mă ţărane să îmi spui că „gusturile nu se discută” cînd iţi pui manele pe telefonul de fiţe şi te dai ascultător de jazz?
   
     CUM MĂ CRETINILOR SĂ ÎMI SPUNEŢI CĂ  „GUSTURILE NU SE DISCUTĂ” CÎND VOI NICI MĂCAR  NU ŞTIŢI CE SÎNT ALEA GUSTURI?

    Aşa că vă rog, de fiecare dată cînd auziţi propoziţia asta, luaţi-l pe ăla (aia) şi daţi-l (daţi-o) cu faţa de bordură pîna îi sar tot dinţii din gură şi spuneţi-i din partea mea că nu este decît un nou mare mîncător de căcat.

~ de popej27 pe Miercuri, 9 Iulie 08.

22 răspunsuri to “De gustibus non est disputandum”

  1. :))))) ce-mi place cand vad unu’ mai nervos decat mine!

    • doar ca starea lui nervoasa tine de fond,este clinic recuperabil,cred,nu pentru societate ci pentru limba romana in general si pentru vocbularul demn de „maidanul cu draguste”.al repectivului cu gust de cacat.

  2. pe vremea cand toate drumurile duceau la roma si cetatenii faceau schimburi de panseuri de astea in limba latina (by the way, latina noua e tot una cu italiana veche?) nu exista inca inventat conceptul de KITSCH. abia odata cu Epoca Industriala si aparitia unei rase noi de oamnei, „tarananii-care-locuiesc-la-oras” acest dicton de bun-simt si-a pierdut valoarea. viata era mult mai simpla atunci, iar plebeii nu isi plimbau picioarele murdare prin senat.

  3. are mai fi si versiunea a III-a: discutia a doua persoane despre un al treila (i se zice barfa) curmata brusc de unul dintre opinenti cu acest „de gustibus…” cu sensul de „e mancator de rahat, ala despre care vorbim”
    dar nu cred ca tine de fondul a ceea ce va urma!
    vae vicitis, ca sa intru in tonul postarii tale!

  4. Aaa.. nu.. cel de miine nu este pe aceeasi tema. Cel de miine e legat de alt dicton 🙂

  5. gusturi? hmmm…., cand vad poza aia, imi lasa un gust amar! si imi vine sa zic si vorba aia, cu „nu poti sa te caci in gustul omului”… dar parca m-ar tenta sa o fac. :))))

  6. Oh ba da se discuta! Gusturile sunt, mai presus de orice, discutabile. Si sustin asta in ciuda faptului ca inca nu mi-am dat seama daca postul pe care l-ai comentat te-a enervat/nu.

    Toate cele bune,

    Octavian

  7. Hahaha.. cum sa ma enerveze dom’le? Ce ai? 🙂

  8. Am eu azi o stare mai specială. Asta nu înseamnă că trebuie să fiu tolerat, dimpotrivă b-)

    Octavian

    P.S. Acum am înţeles comentariul, de-aia am revenit.

  9. Mincati cacat fara grija ca va aduce un surplus de energie,il recomand lui patapievici si lui base(ce asociatie reusita).Ei sint mincatorii stahanovisti,dupa, la scurta distanta geoana,motanu,boc,stolojan.Un tratament aparte pt.doamna de ca+cat muscoi,o baba puturoasa care e a mai mare turnatoare.Astia da CA+CATI.

  10. Bardan, mi-e teama ca Patapievici nu face obiectul acesti postari. Chiar daca tii tu neaparat, tot nu ajunge,

  11. you’re full of shit man … i don’t agree with you

  12. Multam. Oricum, ma bucur ca faci efortul sa ma citesti cu toate ca eu scriu in romana. Probabil ca folosesti un dictionar, nu?

  13. […] De gustibus non est disputandum […]

  14. =)) daca generalizezi gresesti, unele gusturi chiar nu se discuta. Important e sa faci ceea ce iti place tie nu ceea ce place altuia (si acest lucru e discutabil , ca nu faci intotdeauna lucruri care te multumesc numai pe tine), in rest esti cam bervos baiete.. mai inmoaiete 😀

  15. Hm… dacă e să gândesc ca tine, te-aş da cu gura de bordură până ţi-ar cădea toată claia ai de păr, cu pretenţie de barbă cultă, de pe faţă. Dar cum eu nu-ţi împărtăşesc opiniile, mă uit la poza ta şi-mi spun: de gustibus non discutandum… 😉 😛

  16. Ia un extraveral, maică! Acuma, n-o să se cace nimeni în gustul tău dacă tu vrei să-ți crape vreo venă-n cap! Că deh, de gustibus non est disputandum.

  17. Cand vezi ca un „c…t” se da la alt „c…t”, stai si te-ntrebi. Multi „c…ti” sunt pe lumea asta? si n-au loc de alti „c…ti”.

  18. Sau sa ti luam tie fata-n pula ca esti un retardat semidoct care reduci problema la forma si nu ataci fondul , bou superficial ce esti??

  19. Dar supărat mai ești pe gustibus-urile diferite ale unora…:) cred că mai degrabă le confunzi cu un stil de viață care ție nu-ți convine. Ce dacă anumite persoane preferă manelele sau telenovelele? Cu ce te deranjează că cineva preferă un anume stil de muzică sau de filme? Poate te referi aici la nivelul intelectual sau moral al acestor persoane, adică la ceea ce mai pot face ele în viața lor după ce se termină maneaua sau telenovela. Alții într-adevăr, nu acordă suficientă importanță gramaticii limbii române – e regretabil, dar nu cred că aici e o problemă de gusturi ci de educație, la fel ca și evitarea igienei personale. Și nu numai educația ar putea intra în ecuația problemelor de genul ăsta ci și caracterul, mediul social, traumele nerezolvate, etc. În niciun caz nu cred că e vorba de gusturi. Gusturile nu reprezintă neapărat un mod de viață la standarde majore.
    Ce spui atunci de războaiele, crimele, dovezile de cruzime, minciuna, furtul și alte „năzdrăvenii” de care au fost capabili oamenii de la facerea lor? Astea tot gusturi sunt? Dacă pe cei care preferă manelele i-ai da cu fața de asfalt, oare ce ai face de exemplu cu un politician corupt, cu un hoț sau cu un criminal? Că și ăștia au gustul lor, nu? La modul în care ai pus problema, evident.
    P.S. Hitler prefera muzica clasică rusă (cum ar fi Serghei Rahmaninov) și în general era împotriva curentului modernist în artă. L-ai aprecia pentru gusturile lui rafinate sau te-ai gândi la ce-a făcut după ce a ieșit din sala de concerte? Unde începe personalitatea și unde se termină gustul?
    Părerea mea este că îți canalizezi revolta la cote mari pentru aprecieri nerelevante.

  20. esti un om foarte suparat…iar vocabularul tau,nu-mi place deloc!

Lasă un răspuns

 
