E deja prea tîrziu

Cică ion iliescu nu mai candidează. Că nu mai are rost să îşi arate muşchii politici într-o competiţie uninominală. E prea uşor pentru el. Şi în plus, activitatea din Senat este consumatoare de timp şi mai degrabă ar merge o repriză de prişniţe cu muştar şi ventuze decît o analiză de text de lege.

Ce mă suprinde este că toţi iau de bune elucubraţiile bătrînului bolşevic. Cel puţin aia cu activitatea parlamentară consumatoare de timp trebuia întîmpinată cu o scurtă flegmă în faţa intervievatului pentru că ion iliescu, mitoman prin formare, a văzut sala Senatului mai mult la televizor. Declară că „activitatea parlamentara – activitate de uzura si care solicita mult timp, nu ma mai atrage”. Este publică informaţia că prezenţa comunistoidului la şedinţe era sporadică, cea la Biroul Permanent (al cărui membru este) fiind exact zero.

Dar miciunile tătucului sînt cea mai mică problemă pe care o are ion iliescu. Văd că de cînd şi-a tras şi blog iar PSD-ul vine odată cu valul, imaginea lui publică este mult, mult prea bună. Este considerat un patriarh al politcii româneşti şi privit cu veneraţie de reprezentanţii multor generaţii. Aşa că dacă tot sîntem la ceas aniversar îi adresez şi eu:

 

Bă ioane,

Am renunţat să te mai cred preşedinte în momentul în care m-am certat cu bunică-miu din cauza ta, în iunie ’90. Pentru că bunică-miu, mare om, avea şi el defectele lui. Admira dictaturile. Veteran de război, fan Antonescu, era tare bucuros că în sfîrşit România avea un conducător care băgase portocale la Alimentara şi mineri în Piaţa Universităţii ca să rezolve problema lichelelor care nu credeau că TU poţi fi şi altfel decît comunist.

Apoi am renunţat să îţi mai scriu numele cu literă mare cînd ai mai băgat o dată minerii, un an mai tîrziu şi în Piaţa Victoriei pentru că aşa te învăţaseră pe tine comuniştii: cînd e groasă, dă-o pe altul ca să te scoţi tu.

Şi te-ai scos moşule, te-ai scos… Ai fost preşedinte 10 ani. Că aveai voie doar 8 e simplu amănunt. Ţara avea nevoie de tine. Care ţară a ajuns vai mama ei, încremenită în proiectul tău idiot de democraţie + Securitate = ЛЮБОВЬ. Gaşca ta de ţucălari şi-a făcut meandrele care au devenit extrem de concrete pentru noi, ăilalţi.

Cele mai mari jafuri din istoria economiei româneşti s-au petrecut taman în anii domniei tale şi n-am văzut pe nimeni la pîrnaie. A, ba da, l-am văzut pe unul care după aia şi-a luat banu’ gros de la noi pentru că se pare că justiţia matale a avut grijă să îi lase suficient găuri în dosar astfel încît ăla să îl cîştige şi la o judecătorie sătească.

Şi în timp ce alde Voiculescu (era mai mare în grad sau nu ca tine?), Sever Mureşan, fraţii Păunescu, Dinu Patriciu, Adrian Năstase (sorry Alandra că îţi stric imaginea idilică, da’ dacă vrei, te invit la mine în Deltă să îţi arăt cine este Năstase de fapt), Ion Ţiriac, Taher, Tender şi mai pot pune sute de nume în listă, au devenit stăpîni pe barba ta, moşule.

Că ţi-ai luat şpagă, bătrîne comunist. Ţi-ai luat şpagă.

Pentru că pe mine nu mă prosteşti ca pe fanii tăi. Şpaga nu înseamnă doar bani. Tu nu ai vrut bani, tu ai vrut putere. Şi ai avut-o. Ohoho, cît ai mai avut-o! Ai patronat un sistem putred, plin de incompetenţi care trebuiau menţinuţi care să acopere hoţii. Şi în timp ce tu şi camarila eraţi bine mersi, Canada, Noua Zeelandă şi Vestul Europei se umpleau de români care se săturaseră de aşteptat.

Da’ pe tine te-a durut în cur. Nu ţi-a ajuns faptul că paralizaseşi politica şi economia cu hoţii tăi. Te-ai gîndit că e timpul să măreşti miza şi ai ridicat furtul la rang de exemplu astfel că toată lumea a început să creadă că aşa trebuie să se întîmple. Ce conta că între timp, celelalte state fost-comuniste, se scuturaseră de bolşevici decrepiţi ca tine şi îşi luau avînt să sară în UE? Pe tine te durea exact în cur. Cît timp cei ce furau aveau grijă să îţi ţină locul în capul mesei tu erai dispus să faci orice.

Mai ţii mă minte cînd l-ai alergat pe rege pe autostradă şi l-ai aruncat afară din ţară ca pe un infractor pentru că îţi era frică să nu vadă lumea că se poate şi atfel decît cu comunişti? Da’ cînd l-ai pus pe Joiţa să promoveze pe bandă recursuri în anulare, de plătim acum sute de milioane de euro numai pentru că pentru tine proprietatea privată e un moft? Sau de ce nu ne explici cum, în ultimul tău mandat, l-ai învăţat pe Năstase să îşi facă lustru la pantofi cu mass-media din ţara mea? Sau poate îmi zici şi mie cum dracu’ a ajuns Voiculescu să aibă 800 de milioane de dolari în doar 3 ani? Nu de alta, dar ştiu mai multă economie de piaţă decît tine şi pot să îţi garantez că în Romania anilor ’90-’96 era imposibil să faci asta pe bune. Cum? Ăla e în alt partid? Hahaha. Nu bă, e în acelaşi partid cu tine: partidul comuniştilor îmbătrîniţi în rele.

Aş mai avea multe să îţi spun bă ioane, da’ sînt prea grăbit să trăiesc iar tu prea comunist să înţelegi că ai fost cea mai mare frînă din istoria postcomunistă a ţării mele. Şi n-am plecat bă. N-am plecat. Am stat aici să votez tot timpul împotriva ta. Şi să pot povesti de fiecare dată cînd voi avea ocazia că în ’90, cînd ai luat puterea, eram a doua ţară din blocul estic din punct de vedere al potenţialului economic iar în ’96, cînd ai căzut prima oară, să fi ajuns penultima. În urma Bulgariei bă.. în urma Bulgariei…

Zici că te retragi, ai? Minţi inutil bă, pentru că

a) Deja e prea tîrziu să te retragi.

b) Un comunist adevărat se retrage doar mort. Iar tu mi-ai demonstrat-o de prea multe ori că în casă, atîrnat pe peretele estic, ţii înrămat carnetul roşu de partid.

~ de popej27 pe Joi, 17 Iulie 08.

14 răspunsuri to “E deja prea tîrziu”

  1. Ii dansam la inmormantare sau bem o bere? Sau ambele?

  2. Punem muzica ruseasca si bem vodca.

  3. Sa vezi ce head-shot-uri dadeam la Sniper Elite cand il inlocuiam, imaginar, pe Presedintele Companiei cu Ilici:))

  4. mereu m-a distrat sintagma „cinstit si sarac” :)) cinstit si sarac my ass!

    in rest, am numai cuvinte pline de ura si incitare la violenta. mai bine tac 🙂

  5. eu aduc cd-urile cu muzica ruseasca 😉

  6. @Codreo, mi-am luat controller de PS3. Lasa dracu’ SniperElite-ul

    @idiot: corect. da’ aia ie, lumea pune botu’ repede

    @ana: buuuuun :> Am si io citeva. Iar taica-miu are arhive :))

  7. Iliescu nu va candida. Asta nu inseamna ca se retrage.

  8. Corect. M.ai prins :))
    Prima oara acolo scria „ca nu mai candidezi”. Mergea cu punctul a) da’ nu mergea cu punctul b).
    Asa ca am modificat, de dragul concluziei.
    Da’ ideea e aceeasi..

  9. In 2000, cu cine ati votat in turul 2?

  10. cu el….

  11. Multumesc, ca mi-ati raspuns!

  12. Era normal sa o fac, chiar daca raspunsul nu imi covine.

    La momentul respectiv practic nu exista alta varianta. Iar de votat am votat de fiecare data. Sint destul de idiot sa cred ca votul este obligatie, nu drept. Si ma comport ca atare.

  13. Oare?!

  14. Oare ce?

Lasă un răspuns

 
