Nu zaieţ, pagadi!

Am vrut să pun postarea asta de ceva timp. Dar mi-a fost oarecum incomod să o fac, mai ales că eu nici măcar nu am rubrică cu „despre mine”. Cei care mă ştiu personal n-au nevoie de ea iar restul vreau doar să se amuze sau să înjure alături de mine, de pe trotuar. Că dacă aş spune că de fapt, eu nu stau chiar acolo, aş strica farmecul.

Dar postarea trecătorului m-a făcut totuşi să o scriu.

De 18 ani aşteptăm să se întîmple ceva, să se schimbe ceva în bine. Să avem politicieni care să facă politică şi nu bani. Să avem oameni de afaceri care să facă bani şi nu politică. Să avem muncitori care să muncească, nu să fure. Să avem hoţi care să fure, nu să cumpere legi. Să avem poliţişti care să prindă toţi hoţii, nu doar pe ăia pe care au voie să îi prindă. Şi să începem să fim românii pe care ni-i dorim.

Eh, sîntem mai aproape de toate astea decît credeţi. Pentru că, dincolo de ce vedeţi la televizor sau citiţi prin ziare există o categorie de oameni care sînt din ce în ce mai deranjaţi de situaţia actuală şi care vor şi POT să o schimbe.

Nu e vorba de francmasoni, de securişti convertiţi la capitalism cu statul sau de spioni americani veniţi să ne cumpere pe puţin. E vorba de români pe care îi întîlniţi pe stradă, în baruri, la benzinărie sau la coadă la teleski. Arată la fel ce ceilalţi, se îmbracă ceva mai bine, conduc maşini care costă mai puţin de 30.000 de euro şi pe care nu şi le tunează niciodată. Nu te prinzi că ei sînt cei care vor schimba ţara asta pînă nu afli cu ce se ocupă. Fac bani cinstit.

Muncesc 16 ore pe zi, îşi doresc şi îşi obţin casa lor, maşina lor, familia lor. Preferă lucrul bine făcut celui lucios. Nu suportă mincinoşii, hoţii şi bădăranii. Aleg să plătească mai mult întregul decît să ia mai ieftin două jumătăţi de măsură. Au bani făcuţi cinstit şi vor să facă asta în continuare. Sînt tăcuţi dar din ce în ce mai mulţi, nu sînt deloc proşti şi e chestie de timp pînă vor deveni vocali.

Nu fac parte din targetul OTV-ului, nici a Libertăţii iar informaţiile şi le verifică. Nu iau de bun ce li se spune şi doresc întotdeauna să verifice ceea ce aud. Reacţionează rapid şi nu e bine să încerci să îi minţi pentru că ţin minte. Nu se răzbună, pentru că şi-ar cheltui resursele inutil, dar te evită pe viitor. Iar dacă ajungi izolat în lumea lor, e nasol.

Sînt mondeni dar nu vizibili. Sînt puternici dar nu organizaţi. Luaţi separat nu pot cumpăra mult, dar luaţi împreună pot cumpăra TOT. Şi va veni vremea cînd vor dori şi vor obţine politicienii care fac politică, oamenii de afaceri care fac bani, muncitorii care nu trăiesc doar din ce fură şi hoţii care nu îşi mai vor permite să cumpere legi.

Nu îi subestimaţi şi nu vă faceţi că nu îi vedeţi. Sînt din ce în ce mai mulţi şi peste cîţiva ani vor constitui ceea ce ne place să numim „clasa de mijloc” dar pe care nu o cunoştem încă. Iar conducătorii care nu îi vor înţelege potenţialul repede sînt condamnaţi la pensie şi bătrîneţe frumoasă dar inofensivă. Un nou iliescu nu va mai fi posibil peste 10 ani.

Aşa că ai grijă cînd îmi iei clientul doar pentru că tu te baţi peste burtă cu şeful de la Garda financiară şi îţi vinzi putregaiurile fără factură. În cîţiva ani afacerea ta îşi va da obştescul sfîrşit, inspectorul ăla va ajunge să aranjeze documente în arhivă iar tu vei ajunge să lucrezi pentru mine.

 În condiţiile mele.

~ de popej27 pe Luni, 4 August 08.

47 răspunsuri to “Nu zaieţ, pagadi!”

  1. ..spune popej, dupa care aseaza receptorul inapoi in furca. iese cu paltonul negru fluturand din cabina telefonica. piesa de generic – wake up, rage against the machine.

    finalul matrix 1, adaptat pt. romania 😛

  2. Hehehehe, tata, totusi mai e mult pana atunci. Iar shimbarea rapida, desi e posibila, nu poate fi initiata asa de usor. Tocmai pentru ca, acea clasa de mijloc, n-are timp de asta. E prea ocupata sa se creeze.

  3. Cam optimist pentru o zi de luni

  4. Corect Codreo, da’ dupa ce produci banii aia, nu ca preferi sa ii cheltui pe bune si nu sa iti fie furati? Asa ca amindoi stim ca daca tot n-am apucat sa plecam de aici pina acum, nici de acum incolo n-o vom face.
    Ba mai mult, ne vom stradui tot timpul sa plece ailalti.

    (are mah „be-a-pro” varianta asta?)

  5. glumeam, glumeam, nu da dupa mine!

  6. Dracu stie, ca nu m-am uitat:)) Am incarcat ieri salvarile si in primul meciu cu niste ciuciubati mi-am luat-o cu 6-0. Pe consola asta adversarii joaca bine:D. Asa ca am inchis-o ca sa n-o stric (ca-i noua):D

  7. @mo: am vrea noi 😀

    @sprincenatu: mi-au reparat AC-ul din birou. Si be) tu de ce ti-ai parolat blogul?

  8. ….dar vreau sa cred ca ai dreptate

  9. ziua zaietului papat vine! 😛

  10. Ma rog, daca ai radarea printre calitati, ai toate motivele sa traiesti optimist. Io nu ma mai vad douazeci de ani pe aici. Inima mi-a ramas DEFINITIV la Londra. You know, fish, chips, cup of tea, bad food, worst weather, Marry fucking Poppins. Si daca nu in viata activa, macar pensionar si tot o sa ma trezesc in sunet de BBC Radio One. Pana atunci…
    .
    Pana atunci… o sa le acord credit celor ca Saftoaica, ca Sever Voinescu, sau ca C., ca sprancenatu, sau ca tine… Adicatalea, toti cei care par a avea acel the common sense de import, nu autohton.
    .
    In definitiv, ce a facut bine Romaniei de-a lungul istoriei? Importul de forme. Vorba desteptilor de acum aproape douasute de ani: periferia are nevoie sa graviteze in jurul unui centru luminos. Iar Romania, uneori, stie sa fie mimetica foarte bine. Ceea ce nu e rau. Macar pentru confortul nostru.
    .
    But, in the end, asa e! The middle class se enclavizeaza, insa nu poate sa ramana pentru todeauna in culise. Incet-incet, normalitatea ta o sa devina o normalitate unanim acceptata. Nu una acceptata formal. Asa cum e acum.
    .
    Hasta la victoria!

  11. vine, vine.. 😀

  12. vreau să mă fac şofer de om care schimbă ţara asta!
    nu mă pricep dar poate de acolo câştig şi eu decent.
    că din ce mă pricep să fac ajung să prelungesc agonia naţiei!

  13. In 10 ani?

  14. Te inseli tata, te inseli 🙂
    Tu esti omul care ne pune oglinda in fata. Iar oglinda ta nu e curba ca a celorlalti.

  15. Maxim 10.
    Bun gasit Aimee 🙂

  16. @ Popej: L-am parolat ca l-am inchis in vederea lansarii unuia nou, care lansare era programata azi, da’ se amana.
    Ontopic: Romania n-o sa fie niciodata asa cum trebuie. O sa fie mai buna, cu mai mult common sense, da’ intotdeauna o sa fie cu doi-trei pasi in urma a ceea ce ar fi normal. Ca tine, si eu privesc istoria ca pe o evolutie continua, da’ stiu ca orice scara are cel putin o treapta subreda din cauza careia poti sa-ti rupi gatul. Scara Romaniei e deja construita stramb si nu poate fi daramata si reconstruita, ca sunt prea multi oameni pe ea. Tot ce se poate face e sa fie carpita pe ici-colo.
    Sper ca nu m-am exprimat prea bombastic.

  17. Neaah..
    Corect, o sa iasa o scara cu inflorituri bastinase, da’ fata de asfaltul prost de pe drumul orizontal de acum, tot e bine.

  18. Asta e clar. Vreau sa spun ca vor fi mereu oameni nemultumiti, asa ca mine 😀

  19. Apropos de asfaltul mai sus pomenit, uite un pasaj, mai mult sau mai putin offtopic, care confirma ca unele chestii nu se schimba nici in doua sute de ani (si nu e un citat din Caragiale):

    Severeanu, medic militar la şcoala înfiinţatã de Carol Davila, care remarcase de multe ori cum se furã mâncarea în armatã, constatã uimit cã se poate fura pânã şi drumul de sub picioare: „În caietul de sarcini se spunea cum sã fie nivelat pãmântul, sã punã un strat de nisip de 10 centimetri, pietrele sã se punã cu partea mai ascuţitã în jos, ca sã nu înţepe picioarele pietonilor, sã toarne apã peste ele şi sã le batã cu maiul. Cinstiţii antreprenori puneau nisip puţin, 2 centimetri, pietrele le puneau cu vârful în sus“.
    Apoi „se înţelegeau cu inginerii şi taşeronii, şi, prin bacşişuri, se fãcea agurida miere“.
    Când s-a schimbat regimul, noua administraţie a început sã-i strângã cu uşa, sau „în chingi“, cum spune doctorul, pe vechii antreprenori. Scãparea lor e în bacşişuri împãrţite generos: vinovaţii rãmân astfel şi cu câştigul, şi cu „obrazul curat“

    Ioana Parvulescu, Din intimitatea secolului 19

  20. sigur 19?

  21. Mda…

    Doctorul C.D. Severeanu judecã oraşul cu ochi de medic şi sensibilitate de om care trebuie sã umble mult, de la un bolnav la altul. Drumurile sunt un calvar: „Când era timp ploios, era noroi, bãltoace şi gropi“. În schimb, când nu era ploaie, „mai cu seamã când era vânt, se fãcea praf aşa mare, încât trebuia sã mergi cu mâna sau cu batista la ochi“.

    Banuiesc ca Ioana Parvulescu a cules textele din jurnalul lui C.D. Severeanu, Din amintirile mele (1853-1928)

  22. * ( 1853-1928 )

  23. Ma simt mai bine cand aflu ca si stramosii mei au inghitit praf

  24. ..in loc sa-l traga pe nas..

  25. cum spuse cineva (nu ma intrebati ca nu-mi amintesc)… pentru a scapa complet de comunism (si de ideologia [impreuna cu resturile sale]) vor trebuii sa treaca alti 50 de ani de la caderea lui… deci prin 2039 se va produce marea schimbare asteptaca chiar din ziua caderii acestuia…

  26. Hmmm.. eu cred ca pina in 2039 avem timp sa apara urmatorul.

  27. Bine te-am regasit Popej, duceam lipsa scriiturilor tale 🙂

  28. asta eram io mai sus

  29. Aimee, mi-o murit yahoo-ul si tot ce este yahoo-related. De aia am ajuns aici

  30. Aha. D’aia nu zici nimic pe mess?

  31. Yeap. Si pe ala si pe orice alt fel de messenger pe care il stiu.

  32. cica esti in crestere
    http://www.esnips.com/doc/f4b00823-04e3-4128-9125-d5824bf3407d/un-fel-de

  33. Te blocase filtrul de spam din cauza linkului cred..

  34. sa-i fie tarana usoara lui yahoo-ul tau. Acum te-am gasit, te bag la bookmark 🙂

  35. Nu sunt subestimati. Acesta este si motivul pentru care nu-i vedem.

  36. Amin!

    In sfarsit, optimism de bun simt! Rar si necesar.

  37. e bine sa visezi…

  38. @rov: saru’mina

    @anonim: posibil sa visez.. dar sper pentru tine ca nu esti vreunul de ala care te bati pe burta cu inspectorii de la garda 😉

  39. sunt ana…nu stiu de ce nu ma ia…si nu ma bat cu inspectorii pe burta, da’ ma iau in gura cu ei 😉

  40. aaa.. scuze 🙂
    Yeap. Rrrrrupe-i pe genunchi. Daca m-as apuca sa povestesc ce am tras si eu cu ei, as scrie aici pina s-ar face ziua.

  41. scrie, ca noua ne place

  42. În sfârşit, altceva!

  43. 🙂

  44. deci, sa ma ai astept, zici? snif! sa nu ma sinucid inca? snif, snif! va fi bine? 🙂

  45. Utopic si departe as spune eu …

  46. … si nu mai zic ca pana sa se intample asta se intampla altele:

    1. Vin alegerile si toti sunt o apa si un pamant, practic habar nu am cu cine sa votez. Poate cu UDMR-ul, ca pe astia nu i-am votat pana acum :))

    2. Manelistu’ meloman si distribuitor de (sub)cultura insista (zgomotos) ca maneaua e muzica 😉 Noroc ca exista Rammstein de care pare sa se teama ca dracu’ de apa sfintita :))

    3. Traficul e jale, toti au prioritate de smecheri, astfel ca in loc sa se circule , mai mult se sta. Se blocheaza o intersectie „esentiala” care genereaza blocaje in alte 5-6 , e ca la domino: cade o piesa, cade totul. Am vazut insa si blocaje bumerang, cand s-a blocat sensul giratoriu de la Piata Montreal si chiar cei blocasera intersectia respectiva erau blocati chiar in blocajul facut de ei (deci totusi exista un Dumnezeu acolo sus 😉

    4. Nici ca pieton nu e mai bine, mi se intampla din ce in ce mai des sa scap cu viata la milimetru pe trecerea de pietoni si apoi sa fiu si claxonat si injurat.

    5. In institutiile de stat este un jaf organizat, se arunca banul public aiurea pe apa sambetei.

    6. Exista hotie si coruptie, da’ niciodata nu vedem hotii si coruptii, probabil ca au descoperit secretul invizibilitatii.

    7. Profesorii vor salarii mai mari si nu cu oricat, ci cu 50%. Si sunt creduli in tara asta care chiar cred ca se poate mari salariul tuturor cu 50% :)). Nu zic, unii profi au salarii mici, da’ nu toti (exista profesori universitari cu salarii de 100-150 milioane, asistenti cu salarii de 50 milioane), drept pentru care maririle astea ar trebui acordate nu flat – la toata bransa – ci in functie de nivelul de salarizare actual.

    In rest, totul a fost rezolvat in Romania, mai sunt niste mici retusuri de facut … le gasiti la http://alandra.wordpress.com/2008/11/09/the-romanian-dream/

  47. vai de capul vostru mai

Lasă un răspuns

 
