De week-end

„Tronsonul de metrou Nicolae Grigorescu-Linia de Centura va fi pus in functiune la 1 noiembrie, a declarat, joi, agentiei MEDIAFAX, ministrul transporturilor, Ludovic Orban.
„Prima cursa pe noua linie va fi la 1 noiembrie”, a afirmat Orban.
Constructia tronsonului din Bucuresti a fost inceputa in 1989. Noua linie, cu o lungime de 4,75 kilometri, va avea patru statii (Nicolae Grigorescu 2, 1 Decembrie, Policolor si Linia de Centura).”

Hotnews, 22 august 2008

 

Deci avem aşa: ceaşcă, înainte să dea colţul clădirii de la Tîrgovişte în drum spre vestitul zid ne-a lăsat moştenire o mulţime de proiecte tîmpite dar neterminate. Unele au devenit exact ceea ce meritau, adică cimitire de fiare vechi (vezi Combinatul de la Călăraşi sau fabricile de zahăr) pe cînd altele au fost continuate, din motive greu de înţeles.

Economistului din ceaşcă îi trăsnise prin cap că Bucureştiul arată foarte bine cu sute de mii de blocuri în mijloc şi zeci de fabrici şi uzine de jur împrejur. Cum ar fi platforma industrială estică. Cu Policolorul cap de afiş. Iar la o asemenea îngrămădire de unităţi economice aducătoare de plusvaloare musai trebuia făcută şi o cale de adus oamenii la muncă. Şi pentru ca inima să crească în oamenii muncii s-a ales varianta cea mai costisitoare: metroul. După ’89, platforma chimică de acolo a decedat la fel de subit ca şi marele planificator din Scorniceşti din motive eminamente economice, investiţiile preconizate rămînînd doar în stadiul de schiţe de planşetă.

În mod normal aşa ar fi trebuit să se întîmple şi cu metroul. Dar pentru că în România logica are doar aplicaţii abstracte, niscaiva minţi luminate cu lanterna au hotărît că, chiar dacă destinaţia a dispărut, traseul de acces trebuie finalizat.

Astfel, pe data de 1 noiembrie Orban va avea ocazia să ne cînte din chitară la staţia de metrou „Linia de Centură” pentru a demonstra că, în pofida părerii generale, prostia bine manageriată costă mai mult decît haosul.

Acum 10 ani am locuit o vreme la Ozana (pe lingă Policolor pentru cei care nu cunosc Bucureştiul) şi foloseam zilnic mijloacele de transport de suprafaţă pentru a ajunge la metroul de la Grigorescu. Practic făceam exact traseul noului tronson. Vă jur că timp de un an nu am văzut tramvaie aglomerate, atuobuze pline şi nu am aşteptat în staţie mai mult de 10 minute. De ce? Pentru că nu era nici dracu’!

Iar atunci era rău. Între timp au apărut următoarele: şosea cu 3 benzi pe sens (pe atunci un sens era şantier din motive de metrou) şi scuarul tramvaiului pe mijloc astfel încît să nu intre tîmpiţii pe liniile de tramvai. De altfel orice bucureştean care iese cu maşina spre Autostrada Soarelui ştie că a scăpat de aglomeraţie după ce a trecut de Grigorescu.

În condiţiile astea de ce dracu’ după marea înghesuială s-a continuat lucrul la cel mai degeaba tronson de metrou? De ce naiba au dat ăia din tîrnăcop acolo în timp ce Drumul Taberei sau Colentina devin la ore de vîrf cele mai lungi parcări în aer liber din Europa? Pentru ce o grămadă de idioţi ajunşi la putere au continuat să bage bani într-un proiect la fel de tîmpit ca marele împuşcat?

Pentru comisione? Păi bine bă oligofrenilor, dacă tot vroiaţi să furaţi, nu puteaţi să furaţi de la metroul de sub Drumul Taberei sau Calea Moşilor? În 18 ani nu puteaţi să furaţi ca în ziua de azi de la Autostrada Transilvaniei? Sau, dacă tot vroiaţi bani, nu puteaţi să vă faceţi partea din autostrada spre Constanţa ca să nu ajungem în 2008 să preferăm să o luăm pe jos spre mare cînd ajungem la Feteşti în loc să ne coacem în maşini cu orele?

De ce mama dracului aţi preferat să înmormîntaţi un munte de bani într-un proiect la fel de inutil ca şi ţeapa din Piaţa Revoluţiei? Doar ca să ne arătaţi din nou că sînteţi nu doar hoţi ci şi incompetenţi? Nu mai bine, de juma’ din banii ăia, dădeaţi UN anunţ la ziar să ne spuneţi asta? Vă trăgeaţi voi mai mult şi ne costa pe noi mai puţin.

Aşa, o să ne tot coste tîmpenia voastră pînă cînd va ajunge ministru cinstit la Transporturi. Că în mod sigur cînd o ceară primele date de profitabilitate de pe noul tronson de metrou va decide, logic, să îl închidă.

Anunțuri

~ de popej27 pe Vineri, 22 August 08.

12 răspunsuri to “De week-end”

  1. Bre, or fi pregătind o suplimentare de locuri de muncă pe şoseaua de centură. Aia a politicii e deja plină şi nu vor să lase oamenii în şomaj.

  2. Pe mine ma enerveaza proiectul asta cu atat mai mult cu cat dupa 18 ani Orban o sa il inaugureze – eventual spargand o chitara de-o sina – ca fiind al lui propriu si personal. „Domnilor, drumul a fost anevoios, Basescu mi-a pus bete-n roate (altfel nici nu calcam fatuca ceea pe trecerea de pietoni) dar eu da-i si lupta, neicusorule, pana am invins!”
    sper ca la inaugurarea din noiembrie sa il roage un puradel sa ii acompanieze rugaciunea din metrou la chitara pret de vreo 2 statii, ca sa „mananca si gura lui ceva”.

  3. @C: sau vor sa ne o faca o surpriza si sa il continue pina la Constanta
    @mo: hahaha, buna asta cu chitara sparta de sina. Poate ridica potul si o sparge de rama care intra in statie. El stind intre sine.

  4. iar la Chibrit groapa aia stă neatinsă de 20 de ani

  5. 😀 n-avem noi norocul asta

  6. Si-n vremea asta, spre Otopeni, zona care e gata sa-si dea sfarsitul din cauza aglomeratiei, ioc metrou. Astept cu interes, peste 20 de ani, autostrada Darabani-Dorohoi si metroul dintre magazinul Chindia din Targoviste si Micro 12 din acelasi oras.

  7. Bine, noi stam aici si ii injuram din cauza cretinatatii proiectului. Cel mai probabil in cateva luni o sa ii injuram pentru motivul adevarat – cine stie ce afaceri imobiliare in zona aia…cum era cu complexele? 😛

  8. De acord mo, nu stiu daca asta a fost motivul finalizarii lucrarilor dar in mod sigur va deveni unul dintre ele in curind..

  9. Şi la noi la Oradea se întâmplă lucruri flumoase. Rondouri verzi (de max. 400 mp) 1a un miliard de lei bucata, tramvaie futulistice de la Siemens cu 2,7 mil de euro bucata… în timp ce noi avem străzi ca vai de lume, parcări ioc, şosea de centură cu o bandă şi alte imbecilităţi de-astea.

    Ah, şi era să uit de dârele siropoase de vară care înpânzesc oraşul…

  10. Multumim pentru reclama mascata 🙂

  11. P.S. Si pentru comanda…

  12. Sa cresteti mari 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: