Pomu’ lăudat se usucă primul

Acum cîteva zile am nimerit pe blogul unei tipe care excela prin copy/paste-uri, postări mediocre da’ declarat stîngistă şi, cel mai tare, doctor în leadership.

Că nu prea ştia cu ce se mănîncă stîngismul nu conta, că pentru asta nu apucase să facă şcoală da’ în schimb m-a nedumerit rău asta cu leadershipul. Habar n-am că poţi să devii doctor în aşa ceva în timp ce tu n-ai reuşit să depăşeşti cota de 100 la testul de IQ. Aşa că mi-am pus întrebarea: ce naiba trebuie să ştii ca să fii lider?

E clar că prima condiţie este să te ducă tărtăcuţa. Că e cam greu ca pe de-o parte să te crezi Alexandru cel Mare iar pe de alta să te gîndeşti 5 minute ca să te prinzi cum funcţionează o brichetă cu protecţia anti-copii montată.

Spiritul de iniţiativă? Hmmm.. dap, e cam greu fără, că altfel nu prea ajungi să demonstrezi ceva. N-am auzit de lideri yesmani. Mă rog, poate fi o etapă, da’ atîta timp cît singurul moment în care ai fost remarcat a fost cel în care ai sărit în picioare aplaudînd cu entuziasm propunerea şefului de candida a 3-a oară este clar că privirile pe care le vei atrage ulterior din partea celorlalţi nu vor fi admirative.

Cultură generală? Am destule exemple care spun că ajută, da’ nu e necesar. Puţin contează cît Shakespeare ai citit sau cît Mozart ai ascultat p-acasă atunci cînd se pune problema să ieşi din ambuscada organizată de talibanii cărora numa’ ce le-a venit transportul de lovituri autopropulsate.

Experienţă (privită din orice punct de vedere). Poate fi compensată de o inteligenţă extrem de ascuţită dar foarte greu. Majoritatea liderilor aveau o solid dobîndită experienţă. În plus, eu sînt convins că experienţa şi inteligenţa individului au efect sinergic.

Capacitate oratorică? Nope. Capacitate de analiză? E o consecinţă a inteligenţă+experienţă deci se subînţelege. Resurse financiare? Posibil. Cred că ajută mai ales în perioadele de acalmie.

Sexul? Este clar că femeile pleacă cu un handicap în încercarea de a-i subordona pe ceilalţi dar sînt destule exemple care arată că sînt capabile de acest lucru. Ce-ar mai fi? Onestitatea nu. Non-conformism? Cred că trebuie să ai un strop şi de aşa ceva. Atîta timp cît nu ieşi de pe poteca bătătorită de atîţia înaintea ta, este greu să îi faci pe ceilalţi să te urmeze. Ar mai fi ceva? Hmm… nu mai ştiu…

Da’ scriind la asta mi-am dat seama că nici măcar nu ştiu ce este acela un lider. Voi?

~ de popej27 pe Miercuri, 3 Septembrie 08.

12 răspunsuri to “Pomu’ lăudat se usucă primul”

  1. Un lider? Un tip caruia ii pasa prea putin de altii.
    Da’ da-ne si noua linkul tipei.

  2. http://mariabarbu.wordpress.com/

  3. SPAAAAAAAAAAAAAAAM

  4. Gata, m-am lămurit: „Şi totuşi eu cred că nu sexul e cel mai important lucru în această existenţă, deşi o gramadă de inşi îşi imaginează că asta e totul”

  5. http://cssas.unap.ro/ro/pdf_publicatii/cs12-05.pdf

  6. Lider = acela care prin mijloace specifice reuseste sa-si impuna parerile lui in dauna altor pareri. Exista lideri formali si lideri informali. Liderii formali nu-i iubeste decat consoarta, iar cine stie sa curseze si sa scoata lideri informali se numeste trainer de lideri…care este de obicei un lider formal…lamuritu-te-ai? 🙂

  7. Vezi Maria? Si eu iti spusesem de faza cu noncoformismul da’ tu n-ai cum sa intelegi.
    In momentul in care incepi dizertatia despre leadership cu fraza „Leadershipul este o arta, arta de a conduce” eu ma ridic din sala si imi vad de treaba.

    Habar n-ai despre ce este vorba.

  8. Ooo.. imi cer scuze.. vad ca ai si carti publicate
    Hahahahahahahaha
    Si? Le-a cumparat cineva?
    Sau be) nu puteau sa cumpere direct originalele dupa care ai conspectat? Sau aia din armata nu stiu decit romana?

    Iar o sa ma repet: vino-ti in fire.

  9. avand in vedere ca (referitor la altii) aud din ce in ce mai des sintagma ‘stofa de lider’ am inceput si eu sa ma intreb ce inseamna, dupa care m-am lasat pagubas, zicandu-mi ca e o chestie la fel de circumstantiala si relativa ca alte caracteristici, precum ‘are ochiul format’, ‘se descurca in orice situatie’, ‘are fler’, etc. si ca de asemenea nu e mai mult sau mai putin laudabil decat a fi un tata bun, sau a fi un gradinar excelent. off-topic, o prietena cu ‘stofa de lider’ a fost recent promovata ca MD la o mare mare chestie de advertising si singurul lucru pe care i l-am putut spune dupa felicitari a fost sa se inscrie la cursuri de Lamaze managerial. Grrr.

  10. Stofa asta de lider unde se face: în China sau la Bacău?
    Vreau să-mi iau vreo doi metri pentru un paltonaş de toamnă.

  11. Hai cu man magementu! Hai cu leadeshipu!

    Bunch of mororns explicand altor bunch of morons cum sa faca ca sa fie ceea ce nu sunt. Platitudini, prostii, plictiseli. Sau, vorba lu Guerrilla, comun – banal – plictisitor.

    L-am ascultat zilele trecute pe Octavian Pantis, un guru local al acestor tampenii corporate, cum explica eficienta. Gosh! Was such a waste of time!

    Si, uite asa, oamenii ajung sa spuna… iarasi citez din clasici: sunt un lider, dar nu conduc pe nimeni

  12. la radio e ‘to all the girls i loved’. popej & maria, ringul e al vostru 😀

Lasă un răspuns

 
