Moldova (IV)

„Mă, dar voi n-aveţi Playboy? Şi nici tabloide nu văd.”

Omu’ nostru ne zîmbeşte superior: „Este interzis. Playboy este interzis la vînzare în Moldova.”

Îl privesc uşor nedumerit şi îmi aduc aminte că, dimineaţă, m-am uitat la Moldova 1 şi am numărat reclamele din timpul emisiunii matinale. Au fost exact una. La cremă de pantofi. Şi a mai fost ceva care m-a amuzat.

Paranteză.

În timpul Campionatului European din vară, pe terasele Chişinăului meciurile României se dădeau la liber. Cum după primele 2 meciuri echipa noastră era pretendentă la calificare şi numărul de susţinători moldoveni era pe măsură. Tineri mai ales, microbişti care la finalul meciurilor începeau să scandeze, în centrul capitalei ţării vecine „Trăiască, trăiască, trăiască, să trăiască / Moldova, Ardealul şi Ţara Românească!”. Deoarece autorităţile au o cu totul altă viziunea asupra şanselor de supravieţuire a reuniunii regiunilor de mai sus, îndemnurile spontane la Unire au trebuit curmate. Cu echipa României lucrurile s-au lămurit repede dar a apărut o altă problemă: echipele româneşti din Champions League.

Prima etapă a CL a însemnat ignorarea completă a CFR-ului şi a Stelei, Moldova 1 (canalul care are drepturile de transmitere în Rep. Moldova a CL) preferînd cu totul alte meciuri. După 2 zile o gaşcă de tineri, discret îndrumaţi de un partid politic, o punea de un protest ad-hoc la poarta televiziunii moldoveneşti naţionale cerînd vehement transmiterea la televizor a meciurilor echipelor româneşti din CL.

Închid paranteza.

Aşadar, după reclama la crema de pantofi a urmat o reclamă la un concurs de SMS-uri. Ce se vota? Meciul din CL ce va fi transmis la televizor. Pentru fiecare zi aveai de ales dintre 8 meciuri (printre şi cel al Stelei pentru ziua de marţi şi cel al CFR-ului pentru ziua de miercuri). Fiecare meci avea cod propriu, trimiteai codul şi votai. Opţiunea cu cele mai multe voturi urma să fie televizată.

Democratic, frumos, civilizat. Şi cu rezultat absolut previzibil. Nici Steaua şi nici CFR-ul n-au fost transmise în direct. Meciurile lor au fot transmise înregistrat, a o doua zi, de la ora de maximă audienţă 14:30. Poţi să mai zici ceva? Vox populi, vox Dei. Dacă numără cine trebuie.

Cu gîndul la lipsa Playboyului din chioşcurile de ziare ne-am îndreptat spre Jumbo,  singurul mall din Chişinău. În limba moldovenescă Mall = Complex comercial-distractiv sau Complex comercial de agrement.

După aglomeraţia de pe străzi

am fost nevoiţi să ne descurcăm şi cu aglomeraţia din mall

În final istoviţi de atîtia cumpărături (subsemnatul a cumpărat 3 pungi pline cu bomoboane de la Bucuria; cca. 1 mil de lei vechi) am tras la masă de bar unde a trebuit să alegem între bere sau vin. Cred că s-a ales mai mult bere deoarece eram aşteptaţi la Cricova. Unde berea este absolut interzisă din motive cît se poate de logice: cînd stai lîngă cîteva milioane de sticle de vin şi şampanie, ar trebui să fii nebun să bei bere. Mai ales atunci cînd temperatura ambiantă este de cîteva grade Celsius.

~ de popej27 pe Luni, 27 Octombrie 08.

14 răspunsuri to “Moldova (IV)”

  1. Macar asfaltul vad ca e bunicel

  2. In oras, pe alocuri, da.

  3. de abia in a IV-a parte ne spui tu despre pungile cu bomboane Bucuria? pai acum probabil nu mai exista nici o bombonica ramasa ratacita printr-una din pungile alea, nu? :(((
    baaaaad popej, baaad!

  4. Hmm.. cinstit sa fiu, bomboanele sint bine mersi. In afara de fo’ 3 feluri (alea cu visine sau capsuni) care au fost bune, in rest nu pot sa zic ca m-au dat pe spate.
    Dupa ce am tot impartit din ele cre’ca tot mai am o punga plina.

  5. De ce-mi faci sânge reu? Tu o să bei Cahor moldovinesc, vin pastoral, de la mama lui şi fac pariu că nici n-o să-mi povesteşti!

  6. Bomboanele nu-s grozave… cel putin cele la cutii. Chiar pot zice ca-s dezamagit total. Visinele din cele cu visine sunt mai mult samburi (aia au supt zeama din visinata pana au uscat si visinele). In plus, mare parte din ele erau strivite. Doar cele cu prune erau mai gsutoase. In plus, cred ca folosesc cacao facuta in Moldova (sic).

  7. astia nu-si fac update la ora pe site? ca am vazut ora la care am pus comment-ul si era sa ma ridic si sa plec acasa:D

  8. pai daca n-ai luat zefir sau lapte de pasare de la Bucuria….

  9. Cel putin a doua am luat. Pentru prima trebuie sa ma mai uit in pungi.
    Am luat cite o punga din aproape toate. M-am oprit cind s-a umplut cosul.

  10. Mie vinul ala de Purcari mi s-a parut interesant. Am primit o sticluta de la cineva mai de mult si, dupa ce-am gustat un pic, am hotarat sa-l folosim la clatite, pentru ca dulceata de cirese pe care o aveam nu ni se mai parea suficient de dulce.

  11. cred ca si Kagorul bisericesc merge la clatite…dulce si parfumat (nu tamaios desi-i bisecicesc) de ti se-apleaca.

  12. @ ana
    Păi aia ziceam şi eu. E dulce de te dor dinţile, tare de te dor capetele şi bun de-ţi spală păcatele. (rima ad-hoc) 🙂

  13. bune îs ălea cu nucă de cocos şi cele cu ananas
    cât despre bere… m’au dat pe spate când la Baltica au început să’mi înşiruie numere
    eu le ceream neagră, ei îmi spuneau că n’au
    până le’a zis cineva: un 6, vă rog, pentru domnu’

  14. VAI CUM SUNT BOMBOANELE BUCURIAAAAAAAAAAAAAA imi aduceau si mie 2 colege extrem de generoase 😀
    incredibil ce pustietate..:(

Lasă un răspuns

 
