5

112607-alegeri-pe-47

Pentru că săptămîna asta este finalul campaniei electorale mă voi conforma şi eu trendului general şi voi scrie la tema. Dar de mîine. Iar vineri voi spune şi cum şi de ce voi vota.

Azi voi face doar un preambul legat de cum văd eu politica viitorului guvern şi de ce am spus pe blogul Alandrei că în acest moment nici un partid nu ar avea curaj să amintească de măsurile anti-criză chiar dacă le-ar avea (lucru de care mă îndoiesc în cazul a cîtorva partide).

Decor:

Un birou lung în care pe de-o parte avem Guvernul, iar în partea cealaltă un scaun.

Scena întîi.

Pe scaun stă X-ulescu Ion, strungar de meserie, şef de echipă la IMGB, 45 de ani, 3 copii, soţia angajată la o firmă de componente auto, om de treabă, muncitor, 2 rate la bănci din care una pe credit ipotecar. Se descurcă din ce în ce mai greu  şi are nevoie de ajutor

Guvernul: Ioane, care-i problema?

Ion: Păi, dom’ Guvern, e greu de tot. Nu îmi mai ajung banii, greu cu mîncare, nu mai spun că trebuie să-mi îmbrac copii, să-i trimi la şcoală, serviciul soţiei nu este sigur.. Trebuie neapărat să mă ajutaţi

Guvernul: Ioane, cîţi oameni depind de deciziile tale?

Ion: Păi eu unul, nevastă-mea – doi, copii – cinci, mama – 6 şi socrii că au pensia mică – 8. Cam ăstia ar fi. 8 oameni

Guvernul: Of Ioane… Ştim că e greu, dar nu putem să te ajutăm. Du-te acasă şi chinuieşte-te mai departe. 

 

Scena 2

Pe scaun stă Ion Ţiriac. Multimiliardar, conduce un imperiu. Ştiţi genul..

Guvernul: Ioane, care-i problema?

Ţiriac: Păi care să fie? Bani am să trăiesc şi eu şi urmaşii urmaşilor mei fără să ne pese nici de mama crizei, mai îmi iau 3 maşini, 2 avioane, 10 amante şi un cihuahua. Da’ am oarece probleme cu afacerile

Guvernul: Ioane, cîţi oameni depind de deciziile tale?

Ţiriac: Hmm… nu ştiu sigur.. dar ultima oară cînd făcusem calculele îmi ieşeau cam fo’ 400.000.

Guvernul: Of Ioane.. Ştim că e greu. Ia zi, cu ce te putem ajuta?

 

Epilog:

Eh, cîte voturi credeţi că ar strînge un partid care susţine un asemenea Guvern? Probabil că 1-2%.

 

Prin diferenţă ar ieşi că rămîn 98-99% din oameni care vor vota doar pentru că e democratic şi nu pentru că ar înţelege de fapt ce fac.

~ de popej27 pe Luni, 24 Noiembrie 08.

31 răspunsuri to “5”

  1. Creditul ipotecar al lui X-ulescu asta e cumva la banca lu’ Tiriac?

  2. Hehehe..
    Ii doresc sa nu :))

  3. Bah, eu votez schimbarea :))

  4. Hahahahahahahahah
    Chiar mah. Nici macar pe aia n-o mai putem vota :))

  5. am avut credit la Tiriac…m-a jumulit bine! 😦

  6. Ideea e cam asta… unul singur daca se duce la vot tot iese cineva (de obicei iese ala pe care nu-l vrei). Pana cand s-o da o lege in care sa nu aiba drept de vot decat cei cu BAC-ul (desi si asta e doar o vaga restricti in Romania de azi) nu spera la „mai bine” dpdv politic.
    De fapt, mai este o solutie…candideaza. Eu te votez. Dar sa nu te puna dracu sa-ti sufli in maini la televizor ca nu da bine pe sticla:D

  7. „of, Ioane” e din pacate laitmotivul Romaniei…

  8. Din păcate puţini înţeleg mecanismul unei politici de dreapta. Pe de altă parte atât politica de dreapta cât şi politica de stânga în formele lor pure sunt depăşite.

    Uită-te la doctrinele partidelor din America. Nici unul nu dă în extreme. Şi mai ales, stânga nu e comunişti, ca PSD-ul nost. De-aia aş fi votat Obama de-aş fi american şi aş vota PNL dacă ar avea rost. Poate are…

  9. „Iar vineri voi spune şi cum şi de ce voi vota.”
    presupun ca sunteti constient ca incalcati o lege

  10. Nu, nu sint constient. Care este legea in cauza?

  11. VOTUL ESTE SECRET.

  12. Asa, si? Unde scrie ca nu am voie sa imi expun optiunea de vot? Nu-mi spune ce crezi tu ca ai auzit la niste oameni care treceau pe strada.. Eu te-am intrebat care este legea in cauza.
    Daca nu stii, spui ca nu stii si gata. Nu insisti.

  13. Aoleo, Popeje, potoleste-te, ca poate te aresteaza ajtia!

  14. Cand ti se spune ca gresesti ceva, nu te incapatanezi ca … popa in strana

    Legea electorala din martie 2008, art. 4, alin. 3: „(3) Votul exercitat în cadrul alegerilor este secret. Orice control
    asupra modului în care votează un alegător este interzis.”

    Iti citez dintr-un text de lege, nu de la niste „oameni care treceau pe strada” (sau, ma rog, unii de pe niste trotuare, care, tehnic, ar fi acelasi lucru).

  15. Scuza-ma, dar de unde se intelege ca un cetatean n-are voie sa spuna cu cine voteaza?

  16. Nicaieri, daca cetateanul e rau intentionat si incapabil sa inteleaga o notiune simpla, cum ar fi aceea de „secret”.

  17. Abracambra.. da, votul este secret. Controlul votului este interzis. Eu te-am intrebat altceva: unde scrie ca nu am voie sa imi exprim optiunea de vot? Tu iti dai seama ca daca lucrul asta ar fi interzis nu ar exista campanie electorala? Sau ca orice sef de partid ar deveni puscariabil in primele 30 de secunde de declaratii publice?
    Vrei sa-ti dau citatul din Constitutie cu dreptul la libera exprimare?
    Sau altfel, tu stii macar UN SINGUR CAZ in care cineva din Romania a fost tras la raspundere pentru dezvaluirea optiunii de vot? Iar daca nu stii (daca stii atunci ar fi de-a dreptul amuzant) nu te-ai intrebat de ce oare?

    Asa ca atunci cind dai copy/paste din legi gasite pe google (corect, nu mai e moda oamenilor care trec pe strada) incearca-le sa le si intelegi inainte de a le cita.
    „Votul este secret” se refera la altceva…

  18. Eu ma retrag, va urez succes in continuare si notez ca am mai descoperit niste rude ale lui Jiji, care-l reneaga dar nu pot scapa, totusi, de trasaturile familiale.

    PS: pentru simpla ta curiozitate, legea nu am gasit-o pe Google, ci in Lex Expert.

    Tchuss!

  19. Abracambra.. vad ca insisti..
    Ia, atentie maxima aici.. superhint pentru tine: orice lege are undeva spre final un capitol despre cum se pedepseste abaterea de la ea.
    Eh, deschide tu acu’ din nou site-ul ala din care citezi, du-te la finalul legii si cauta cum se pedepseste dezvaluirea intentiei de vot. Daca gasesti asa ceva inseamna ca m-ai prins si voi incalca legea vineri, asa cum ai spus in primul comment.
    Daca nu gasesti nimic atunci te sfatuiesc sincer sa nu te mai contrazici pe teme pe care nu le stapinesti. Nu de alta, da’ pari fata inteligenta si e pacat sa ne pierdem in asemenea polemici inutile.

  20. Hahahahahaha.. ok.. pa abracambra, pa paaaaa…
    Hahahahahahahahaa

  21. eu o sa-l votez pe Ispas Mircea…daca nu mai vezi nici-un comentariu de la mine stii ce s-a intamplat 🙂

  22. =))
    Mi-e dor de Secret (apropo de votul secret). Oare ce-o mai face, saracu?

  23. Nu stiu. Sper sa fi murit.

  24. Da, si io sper.

  25. :))

  26. deşi se poate şi mai rău: secret e viu şi nevătămat şi merge duminică să voteze. la asta v’aţi gândit? el şi abramacabra!

    Doamne, zău, ce rău ţi’am făcut de’ai pus iarăşi zi de vot în calendar?

  27. Lasa, ca la Secret macar stiam care-s optiunile, da’ la abramacabra ne paste puscaria daca suntem rau intentionati si incapabili sa intelegem o notiune simpla

  28. Oare abramacabra va spune cuiva cu cine voteaza sau i-e frica de puscarie?
    @C: din fericire Secret va vota degeaba de data asta 😀

  29. (abra)Macabra mi-a dat o veste bună! ii aresteaza pe ăia cu sondajele , „sondaţi şi sond(eu)ri” 🙄 !!! ha ha ha ha
    Sonata lume, doamne fereşte.

  30. Popej, in umele legii, esti arestat!… Vineri sa deschizi usa la nenea politzaiu’.

  31. Acu’ ce-ar sa fac? Sa ma impotrivesc organului? O sa-i deschid si o sa recunosc spasit..

Lasă un răspuns

 
