2

vot1

Azi voi deveni şi mai patetic decît ieri şi voi spune de ce mă voi duce la vot.

În primul rînd pentru că pot. Sînt multe lucruri pe care le pot face dar nu le fac. Datul cu ştampila nu se numără printre ele. Am votat (cu una sau două excepţii) tot ce am prins după ce am făcut 18 ani. Alegeri generale, locale (yeap, mergeam la Sarichioi pentru asta), modificări de Constituţie şi referendumuri. Motivaţia îmi stă într-un civism probabil exacerbat (cred chiar ca votul ar trebui sa fie obligatoriu) într-o direcţie greşită . Pentru că altă explicaţie logică a convingerii mele că dacă poţi vota trebuie să o şi faci nu găsesc.

Al doilea motiv: atribui votului meu valoarea de mesaj. Posibil să par imbecil dar cred că votul este cel mai puternic instrument pe care îl am eu, ca cetăţean, în a-mi transmite acordul sau dezacordul către politicieni. Chiar dacă de cele mai multe ori votul meu a avut doar intenţia de a penaliza mai mult una dintre tabere decît de a-mi exprima acordul pentru vreuna dintre ele (unii numesc asta ca fiind vot negativ sau a alege între două rele), a fost acolo, în urnă. Subliniez „ca cetăţean” deoarece ca membru al comunităţii am la îndemînă mai multe instrumente de comunicare. Din păcate de multe ori mai eficiente.

Al treilea motiv: sper ca la un moment dat politicienii să înveţe să şi dea pentru ceea ce primesc. Să ajungem să avem şi noi o politicieni care să priceapă că nu sînt veşnici acolo şi că pot deveni din nou simpli cetăţeni în momentul în care calcă pe bec. Pare utopic. Şi România membru UE părea la fel de utopic şi nu mai e. Cred în evoluţia clasei politice. Şi vreau să iau parte la asta prin vot.

Al patrulea motiv: nu cred sub nici o formă că absenţa la vot atrage atenţia cuiva. Scîrbitul de clasa politică are motive foarte serioase de existenţă dar soluţia neprezentării la vot are exact acelaşi efect pe care îl are supărarea văcarului pe sat. Este PROBABIL ca prin vot să nu rezolv nimic dar este SIGUR că absenţa are acelaşi efect. Iar din cîte mai ţin eu minte infinitezimal > 0.

Ultimul motiv: e trist că idioţii au drept de vot. E şi mai trist că mulţi se folosesc de el. Dar mi se pare tragic să ştiu asta, să pot vota şi eu, dar să nu fac nimic.

~ de popej27 pe Joi, 27 Noiembrie 08.

14 răspunsuri to “2”

  1. Am mai citit intr-un blog mai demult cum ca se poate pune in urna buletinul de vot fara stampila pe el – aratand astfel ca tu ai venit la vot dar nu ai cu cine sa votezi. NIste fete deochete chiar ziceau cum ca sa se stranga mai multi si sa puna un anumit semn sau o nota pe buletinul de vot. Io acuma ma gandesc ca aia din comisie care or sa numere buletinele de vot o sa-i doara fix in paishpe’ de semnele si notele votantilor si buletinele de vot or sa ajunga la cutia cu voturi nevalabile si cu asta la revedere. Ar fi interesant sa se sesizeze cineva cum ca cutia de voturi nevalabile e mai mare si mai grasa decat voturile validate. Dar nu cred ca va interesa pe cineva.

  2. Yeap.
    Voturile alea vor avea acelasi efect ca si cele cu doua (trei, petru, etc) stampile. sau cu cele cu diverse mesaje de mama scrise pe ele.
    Adica 0

  3. eu fiind mai paranoica din fire 😛 mai degraba mi-as anula votul decat sa o pun in urna alba, ca nu cumva dupa ce s-au chinuit atata astia sa goneasca observatorii din sectiile de votare sa o mai si completeze dupa pohta inimii.

    acestea fiind zise, sunt perfect de acord cu textul de mai sus. m-am saturat sa aud oamenii miorlaind ca politicienii sunt toti la fel, ca nimic nu se schimba, insa habar n-au de platformele electorale ale partidelor si nu isi misca curu’ mare si comod pana la colt d estrada sa voteze. pai, vorba lui creanga, muieti is posmegii?

  4. Hmm…
    Aproape m-ai convins, da’ acuma trebuie sa ma chinuiesc sa identific raul cel mai mic.

  5. daca nu eram hotarata sa votez, dupa ce-am citit ce-ai scris, sigur m-as duce…am aceeasi problema ca si S; sper sa ma lamuresc pana duminica.

  6. Miine o sa explic cum aleg eu ce votez. Poate va folosi la ceva.

  7. Unde e mah Abracadabra ala sau cum il chema, sa iti dea in cap ca influentezi lumea nu numai CA SA VOTEZE, dar maine ii vei influenta si CUM SA VOTEZE?

  8. Eu pronostichez ca preferinta de vot a lui Popej o sa fie PDL. Ofer cota 1,2398 : 1 (faptul ca are atatea zecimale vrea sa spuna ca e determinata stiintifico-probabilistic).

  9. mah, eu vreu sa votez cu udmr-ul? cum rezolv asta in buc in colegiul meu, ca nu au…:D

  10. La tine n-au? La mine au candidat :))

  11. Cristineatza.. io n-as fi asa sigur 😀

  12. Haide haide, e clar ca doar vrei sa sporesti suspensu’.
    Ofer 2,08374 pentru PSD.
    (adica favorit pentru bookies ramane PDL).

  13. Sa stii ca, la fel ca Codrea, la un moment dat luasem in calcul UDMR-ul.

  14. eu stiu ca din considerente logice – pe care le vei si iexplica – o sa ne convingi de ce este bun inca PNL…sic

Lasă un răspuns

 
