Uninominal vs Antena 3: 3-0

iliescu20referendum

În ultimele două zile m-am amuzat serios uitîndu-mă la TV. Comedie mai bună decît ipocrizia vecină cu prostia neaoşă, cu greu găseşti. Pentru că, atunci cînd rezultatele nu convin, întotdeauna alţii sînt de vină. Iar paranoia şi nesimţirea lui Vadim şi-au găsit adulatori unde nici că te aştepţi.

Am devenit urmăritor de Antene (versiunea 3) doar pentru a mă bucura de frustrarea idioţilor şi ipocriţilor din studio, care văzînd cum le mor favoriţii aproape de potou, încep să uite sau să îşi renege propriile convingeri. Deh, verticalitatea nu se vinde bine la Intact.

Hai să şi explic. De ce se plîng anteniştii? De faptul că nu este normal ca un candidat ieşit pe locul 2 (3, 4, 5) să intre în Parlament iar ăla de pe locul 1 (a se citi PSD + PC) nu. Şi acum, scurt reminder: anul trecut, pe 25 noiembrie, a avut loc, dacă mai ţineţi minte, un referendum pe tema votului uninominal. În el NI SE CEREA să spunem ce variante de vot dorim. Aveam de ales între varianta de uninominal în 2 tururi, în care cel de pe primul loc ia tot (variantă a lui Băse) şi varianta a cărei rezultate le vedem acum (susţinută de partide). Referendumul a fost invalidat din motive de prezenţă scăzută.

Ghiciţi de ce parte s-au situat anteniştii care-şi plîng unii altora pe umeri din motive de sistem de vot netrebnic? Eh, hai să vedem.

1. Mircea Badea

Indiferent de cît de mult i-ar înjura Mircea Badea pe ăia de au făcut legea votului uninominal, eu zic să nu vă luaţi după el din două motive: 1. Mircea Badea e prost şi 2. Pentru uninominal s-a făcut referendum.

Adică, în prostia lui, karatistul trustului uită voluntar că inclusiv lui i s-a cerut părerea. Nu stau să caut acum în arhive video, da’ pun pariu că nu s-a dus la vot. Adică, Mircică face spume la gură pe tema legii uninominalului ingorînd faptul că trebuia să o facă la momentul în care a fost întrebat şi nu în momentul în care i-a murit voiculescu la intrarea la guvernare. Ipocrizie? Prostie? Bani? Sau toate la un loc?

2. Ioooooooon Cristooooooooiuuuuuu !!!

Alaltăieri seară, nea’ Cristoiu a urlat în studio, (aproape) citez: „uninominalul ăsta este cea mai mare tîmpenie posibilă1”. Oare să fi fost vorba de înţelepciune? Ei aş! Simulantul logicii care face analize mai proaste decît ale mele scria cu mînuţele lui următoarele:

„Urgenţa constituind-o introducerea votului uninominal chiar din 2008, e de preferat o variantă mai puţin revoluţionară situaţiei în care nu va fi vot uninominal de loc. Ba chiar, dacă ne gândim bine, ar fi de preferat o formulă mai puţin revoluţionară celei în două tururi. Votul uninominal reprezintă încă o necunoscută în condiţiile României de azi. Nu e nici o nenorocire dacă la alegerile din 2008 se experimentează o formulă mai blândă.”

Eh? la idiotul de Cristoiu cum sună asta? Prostie, ipocrizie sau bani? Staţi că mai am :

„Lecţia principală oferită de Referendum nu se referă la votul uninominal in formula aiuritoare propusă de Traian Băsescu”

şi citatul meu favorit:

„Inţelegănd importanţa democraţiei representative, romănii refuză democraţia directă, tipică regimurilor autoritariste. Oricăt ar părea de ciudat, slaba prezenţă la referendumul din 25 mai 2007 e o victorie a democraţiei, a europenismului!”

Eh? Ia zi maestre, cînd ai fost prost, atunci sau acum? Eu sincer cred că n-ai fost prost nici un moment: pur şi simplu ai rămas curvă. De aia, cu banu-nainte.

3. Ciutacu

Din acelasi motiv de lene de cautat in arhive video nu pot decît să spun că scîrbitul Ciutacu, cel pentru care acest sistem de vot uninominal este o tîmpenie, nu s-a prezentat la referendum. Ceea ce, logic după el, îi dă dreptul acum să spună că sistemul este prost.

 

4 Concluzii

Oare ce s-ar întîmpla dacă diseară, la Sinteza Zilei s-ar strînge toţi  şi-ar spune spăşiţi: „Domnilor, am fost nişte dobitoci. Varianta lui Băsescu era bună.”? Este imposibil, nu?

Nu şi dacă le-ar cere chestia asta the ultimate godfather Voiculescu.

~ de popej27 pe Miercuri, 3 Decembrie 08.

9 răspunsuri to “Uninominal vs Antena 3: 3-0”

  1. excelent!
    uite de ziare.com:
    „Una dintre cele mai mari absurditati ale uninominalului este aceea ca un candidat UDMR a ajuns in Parlament, in urma celei de-a doua redistribuiri, cu doar 34 de voturi valabil exprimate. El se poate lauda ca este parlamenatarul care a primit cele mai putine voturi din istoria Parlamentului Romaniei.
    Iosif Koto a candidat din partea UDMR, ca reprezentant al colegiului care cuprinde statele din Africa si Orientul Mijlociu si in urma redistribuirii s-a ales cu un fotoliu de deputat.”

  2. Foarte tare! 😀
    Aseară am încercat să mă uit la Antena 3, dar m-a enervat frustrarea celor din studio. Mai distractiv mi s-a părut „duelul” de la Realitatea, cu Radu Berceanu. Reprezentantul PD-L şi cel al PSD tot încercau să-i spună reprezentantului PNL că greşeşte ţinând de doctrina liberală. Până la urmă, acuma lucrurile astea sunt de domeniul trecutului. Hai să vedem cum ne putem pupa acum. Pişu curului! 😀

  3. Eu am fost la referendum. Ramân la parerea ca nu trebuia sa se insiste cu legea uninominalului, mai ales ca referendumul a fost invalidat. Nu ştiu ce naiba au fost atât de grăbiţi. Aveau timp să o gândeasca mai bine, ma rog, în limita în care se poate face ceva ca lumea în România.

    Despre emisiunea lui Gâdea, la aia cred ca te referi, nu pot spune decât ca ar cam fi cazul să o scoata din grila de programe. Penibilă.

  4. Si eu am fost la referendum si am votat pentru varianta cu 2 tururi de scrutin (am considerat ca avantajele ei sint mai mari decit dezavantajele). Si e posibil sa par arogant, da’ de aia cred ca imi permit sa rid de amatori ca nea Cristoiu care azi zic una, si miine, cind nu le mai convine, zic alta.

  5. trecutul e dezastruos…
    viitorul de de cîcat.
    norocul nostru este ca nu avem nici un viitor 🙂

  6. Subscriu si eu la commentul de mai sus!

  7. „trecutul e dezastruos
    iar prezentul e de cîcat.
    norocul nostru este ca nu avem nici un viitor”

    pfuai ce beat eram! popej daca vrei poti sa corectezi mesajul vechi si de asemenea in loc de kkt sa scrii cacao 🙂

  8. neeeah… 😀

  9. şi, totuşi, oricât de imbecil e sistemul ăsta de vot, fain îi că voi, care v’aţi dus la vot, tot aţi reuşit să mai schimbaţi din feţele lor.
    şi, apoi, tot cred că umpicuţ de morcov le’a intrat în dos

    or să mai ei lucreze pe lege, nu în folosul nostru ci întru propria lor apărare., să nu mai pice pradă loteriei redistribuirilor
    şi, deşi nu asta doresc şi aşteaptă, la final, peste patru ani, s’ar putea să avem o sită mai deasă

    şi, poate, nemaifiind obligat să aleg răul cel mai mic, m’oi duce şi eu la vot

Lasă un răspuns

 
