Skip

12

Cu ceva timp în urmă, la insistenţele cuiva, am văzut „12 angry men”. Cu toată reticenţa mea vis-a-vis de filmele alb negru, l-am văzut pînă la final. E drept, în mai multe reprize. Nu mă prea omor după filmele clasice. Acu’ două zile m-am uitat la un alt film: „12”

Un rus, Nikita Mihalkov pe numele lui, s-a apucat să aniverseze în felul lui cei 50 de ani de la primul film amintit mai sus, făcînd un fel de remake. Spun „un fel” pentru că din filmul original a păstrat ideea, adaptînd restul textului de la o Americă a anilor ’50 (măcinată de conflicte rasiale) la o Rusie a anilor 2007 (măcinată de conflicte interetnice). Iar dacă veţi urmări ambele filme veţi vedea că diferenţele sînt mai mici decît ne-am aştepta pentru că oamenii nu s-au schimbat prea mult de atunci.

Oricum, 12-le lui Mihalkov a fost atît de bine făcut şi mai ales jucat încît a strîns un braţ de nominalizări (cele mai importante: Oscar-cel mai bun film străin, Festivalul de film de la Veneţia – Leul de aur) fiind dezavantajat de faptul că nu este chiar original. Dar din punctul meu de vedere de neavenit în ale artei cinematografice remake-ul lui Mihalkov este peste originalul lui  Sidney Lumet.

Aş putea să mai spun multe despre film dar ar fi păcat. Nu pot decît să vă recomand cu căldură să încercaţi să îl vedeţi. Nici nu veţi simţi cum trec cele 2 ore jumate..

~ de popej27 pe Miercuri, 17 Decembrie 08.

10 răspunsuri to “Skip”

  1. *mo adauga pe lista inceputa ieri „12” 🙂

  2. tocmai ma convinsesesi dar am citit la urma ca are 2 ore jumate. esti niebun nene? speram sa fie un scurt metraj! n’are treaba acasa mihalkol asta?

  3. Hai mah, ca nu se simte. La cum joaca aia, ti se pare putin.

  4. l-am trecut si eu pe lista
    o intrebare: merge cu seminte sau cu floricele? sunt 2 ore jumate, totusi…:)

  5. Ja ljublju Mihalkov. În 96, Ostankino transmitea o integrală, de la Pianina lui Cehov până la anii din viaţa fetei regizorului – via, desigur, senzaţionala Gară pentru doi. Genialnosti!

  6. @ana: nu conteaza. Sa fie liniste in casa, asta e important.
    @C: spre rusinea mea, alte filme de-ale lui n-am vazut. da’ de acum o sa caut. cu titrarile e mai greu.

  7. Uite, în seara asta a dat TVR 1 un cine-verite sau, ma rog, nu stiu daca asta e sensul sintagmei dar au dat un film făcut de alţii despre o realitate care e şi a noastră şi conformă cu zisele lui Neagu Djuvara.
    Un excelent film sârbesc.

    „Cum vine aia, o comedie amară?”
    Uite, aşa, ca în „Profesionistul”.

    Mama lor de fascişti! 😀

  8. Ce ma enervati cu filmele astea european-continentale! Io tre sa recunosc ca ma plictisesc la culme, asa ca substiu la cele spus de [antecomentatorul] de – mult – mai sus. Dar, daca se vorbeste despre asta… Pe mine m-a dat pe spate rau de tot un film rusesc pe care nu stiu cum de l-am vazut prin vara lu 89?: „Micuta Vera”.

  9. @ le passant:
    Ooooooooooooooooooo, da!
    Cum am putut uita de capodopera erotismului postunisexuat???
    Doamne, ce rabufnire de senzualitate, in filmul ala de difuzat duminica l ora pranzului in familie, apud 2008!

  10. daca tot suntem la capitolul in care ne dezvaluim cu totii latura cine?fila, tin sa specific si eu ca am fost placut impresionat de o tarkovskiana pelicula intitulata pur si simplu „OSTROV”

    http://www.imdb.com/title/tt0851577/

    fie ca spiritul lui ezerov sa ne calauzeasca pe toti!

Lasă un răspuns

 
